Te-ai întrebat vreodată care este legătura dintre magneziu și stres? Află mai mult de aici

Magneziul este esențial pentru a ne ajuta corpul să funcționeze corect, dar stresul îți poate distruge numeroase vitamine și minerale complet esențiale.  Magneziul joacă un rol crucial în menținerea sistemului nostru nervos central, inclusiv în a ajuta celulele din corp să producă și să utilizeze energie. De fapt, este atât de important, încât cercetătorii se referă la mineral drept „neuroprotector”. 

Iată ce trebuie să faci în acest sens și cum te poate ajuta magneziul în gestionarea stresului:

  • Magneziu vs stres 

Problema este că stresul poate crește cantitatea de magneziu pe care o pierdem din corpul nostru (în urină), ducând la un deficit. Din nefericire, ne putem bloca într-un ciclu de senzație de stres, unde pierdem magneziu, reacționăm și mai mult la stres, pierdem mai mult magneziu și așa mai departe. 

Când ai un nivel scăzut de magneziu, punctul în care glandele suprarenale produc hormonii de stres adrenalină și cortizol este, de asemenea, mai scăzut. Acest lucru înseamnă chiar și niveluri de stres mai mici, chiar și momentele în care auzi diverse lucruri, precum ar fi zgomotul unui șantier, poate declanșa o reacție uriașă nervoasă, inundând sistemul nervos cu hormoni și epuizându-ți în continuare nivelul de magneziu.

  • Semnele deficitului de magneziu 

Dacă nivelul de magneziu este scăzut, s-ar putea să te confrunți cu următoarele simptome vizibile:

  • apetit slab
  • greaţă
  • somnolenţă
  • senzație de slăbiciune
  • spasme musculare și tremurături în cazuri extreme

Pe termen lung, deficiența poate duce la dureri de cap severe, slăbirea oaselor sau chiar deteriorarea inimii.

  • Magneziul combate anxietatea 

Dacă ne ridicăm magneziul la niveluri optime, sistemul nostru nervos este mai capabil să reziste senzației de stres. O analiză clinică la scară largă a tuturor studiilor privind magneziul și stresul din 2016 a concluzionat că administrarea suplimentelor de magneziu ar putea ajuta la ameliorarea anxietății ușoare până la moderate și la reducerea răspunsului organismului la stres. Astfel, te poți interesa în privința diverselor suplimente și poți afla despre Magnerot tot ceea ce trebui să știi în legătură cu beneficiile sale.

  • Oprește pierderile de magneziu

Îți faci griji cu privire la nivelurile tale de magneziu? Medicul tău de familie îți poate face o serie de analize, dar fii conștient de faptul că stresul poate devia magneziul din oase în sânge, astfel încât testele și analizele de sânge pot fi înșelătoare. 

Încearcă să îți mărești nivelul de magneziu crescând aportul de alimente cum ar fi migdale, salată, spanac și alte plante verzi, fasole, cereale integrale, lapte și somon sau încearcă să iei un supliment de magneziu. De asemenea, ai putea practica câteva tehnici de gestionare a stresului, cum ar fi yoga, meditația și exercițiile fizice – sau pur și simplu de fiecare dată când te simți stresat, sună un prieten pentru a te ajuta cu sfaturi sau pentru a te destăinui lui!

Încearcă să reduci nivelul de stres pe cât de mult poți și nu uita că suplimentele de magneziu pot fi un pas important în combaterea stresului de zi cu zi!

 

(Sursa foto: shutterstock.com) 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.