Primăria Lugoj anunță: Implementarea sistemului de garanție-returnare pentru ambalaje de băuturi
Primăria Municipiului Lugoj informează comercianții și producătorii / importatorii de băuturi cu privire la implementarea Sistemului de Garanție – Returnare (SGR) pentru ambalaje de băuturi.
În conformitate cu prevederile HG 1074/2001 privind stabilirea sistemului de garanție – returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile, pentru o gestionare mai eficientă a deșeurilor la nivel național și pentru creșterea gradului de reciclare, Guvernul României și-a asumat implementarea sistemului Sistemului de Garanție Returnare (SGR) pentru ambalaje de băuturi.
SGR reprezintă un sistem prin care cetățenii vor plăti o garanție de 0,50 RON atunci când vor cumpăra o băutură (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant.
Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l și 3 l, inclusiv. Pentru a fi identificate ușor, produsele care vor face parte din sistem vor fi marcate cu un logo specific. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul din punctele de returnare organizate de comercianți, practic, în orice magazin din România. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi pe loc, valoarea garanției plătite inițial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal și chiar dacă respectivul produs nu a fost cumpărat din acea locație.
În prezent, RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A., compania deținătoare a licenței de operare a Sistemului de Garanție – Returnare (SGR), unic la nivel național, anunță comercianții și producătorii/importatorii de băuturi că a început înregistrarea OBLIGATORIE în baza de date a sistemului, etapa preliminară intrării în funcție a SGR.
Platforma de înregistrare a producătorilor/importatorilor și comercianților în SGR este activă în acest moment, înregistrarea realizându-se într-o secțiune separată pentru fiecare din cele două categorii. Înregistrarea în baza de date a sistemului de garanție – returnare se face pe site-ul https://returosgr.ro/ și se încheie pe 28 februarie 2023. Conform prevederilor legale, nerespectarea termenului limită de înscriere în platformă poate fi sancționată de către Garda Națională de Mediu cu amendă cuprinsă între 20.000 și 40.000 de lei.
Toate materialele puse la dispoziție de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor și RetuRO pot fi descărcate de pe link-ul http://files.opera-clima.ro/s/iXSzNtYeaPTgWxZ.
De asemenea, pentru informații și suport pentru înregistrarea în platforma SGR, vă informăm că RetuRO pune la dispoziție un call center – 021 207 00 09, număr cu tarif normal apelabil din orice rețea, disponibil de luni până vineri între orele 09.00 – 18.00, cu excepția sărbătorilor legale.