Primăria Lugoj anunță: Elaborarea proiectului de hotărâre pentru aprobarea documentației „Planul de Acțiune pentru Energie Durabilă și Climă al Municipiului Lugoj”
Astăzi, 31.01.2023, Primăria Municipiului Lugoj anunță deschiderea procedurii de transparență decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ: Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației „Planul de Acțiune pentru Energie Durabilă și Climă al Municipiului Lugoj”.
Municipiul Lugoj a ales direcția dezvoltării durabile, a managementului inteligent al energiei și implicit a reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră prin creșterea eficienței energetice și a ponderii sistemelor de energie regenerabilă. Aceste obiective au fost asumate atât prin Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului Lugoj, dar și prin aderarea municipalității noastre, în luna septembrie a anului 2015, la Pactul Primarilor, principala mișcare europeană în care sunt implicate autoritățile locale și regionale și care se angajează în mod voluntar pentru creșterea eficienței energetice și utilizarea surselor de energie regenerabilă în teritoriile lor administrative.
Pentru evidențierea tuturor obiectivelor de dezvoltare durabilă a fost necesară elaborarea unui Plan de Acțiune pentru Energia Durabilă și Climă (PAEDC) al Municipiului Lugoj.
Prezentul Plan de Acțiune pentru Energie Durabilă și Climă (PAEDC) reprezintă un document cheie prin care se asigură planificarea urbană. Prin intermediul acestui document, autoritățile administrației publice locale își asumă sprijinul pentru realizarea cu succes a procesului de îmbunătățire a eficienței energetice pe teritoriul administrat, în vederea atingerii limitelor propuse la nivelul Uniunii Europene.
Documentația aferentă proiectului de act normativ include: referatul inițiatorului și textul complet al proiectului de hotărâre.
Documentația poate fi consultată pe pagina de internet a instituției, secțiunea „Transparență decizională”, la linkul www.primarialugoj.ro și la sediul instituției din Lugoj, Piața Victoriei, nr. 4. Proiectul de act normativ se poate obține în copie, pe bază de cerere depusă la Biroul de relații cu publicul al instituției.
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparență decizională se pot depune până la data de 15.02.2023 ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: contact@primarialugoj.ro; prin poștă, la adresa: Primăria Municipiului Lugoj, Piața Victoriei, nr. 4, Lugoj, jud. Timiș sau la sediul instituției, la Biroul de relații cu publicul, între orele 8-16.
Materialele transmise vor purta mențiunea „Propuneri pentru proiectul de hotărâre privind aprobarea documentației „Planul de Acțiune pentru Energie Durabilă și Climă al Municipiului Lugoj”.
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituției, la linkul www.primarialugoj.ro, secțiunea „Transparență decizională”. Nepreluarea recomandărilor formulate și înaintate în scris va fi justificată tot în scris.
Pentru cei interesați există și posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituție publică până la data de 15.03.2022.
Pentru informații suplimentare, vă stăm la dispoziție la următoarele date de contact: telefon: 0256/352240, e-mail: contact@primarialugoj.ro, persoană de contact: Iuliana-Alina Chiriac.
PRIMAR INTERIMAR
Bogdan-Ștefan Blidariu