Optimizare Off Page vs. Optimizare On Page: diferențe și elemente ale acestora

Cu cât motoarele de căutare evoluează, cu atât tehnicile și strategiile de marketing trebuie să fie adaptate la toate schimbările și actualizările care apar. Optimizarea SEO este o etapă esențială într-o strategie de marketing completă și eficientă, iar scopul acesteia este de a genera trafic pe website-ul tău prin aducerea acestuia cât mai sus în ranking-ul motoarelor de căutare.

În calitate de antreprenor, deseori te poți confrunta cu dileme în ceea ce privește instrumentele de marketing care, într-adevăr, sunt actualizate în mod constant. Diferența dintre optimizarea off page și optimizarea on page poate să fie mai dificil de înțeles atunci când nu ești un specialist în domeniu, motiv pentru care e indicat să apelezi la experți atunci când construiești strategii de marketing online. 

Cu toate acestea, în articolul de față vei descoperi caracteristicile de bază ale optimizării off page și on page pentru a înțelege mai bine mecanismele lor de funcționare.

Ce este optimizarea off page?

Optimizarea SEO off page are ca scop creșterea autorității unui domeniu prin obținerea de link-uri provenite de la alte site-uri web. Așadar, când vine vorba de optimizare off page, ne referim la acțiuni pe care le faci în afara website-ului, dar cu scopul de a aduce noi utilizatori pe paginile pe care le deții. 

Trebuie să te gândești la optimizarea off page ca la un joc de culise, care nu este vizibil pentru utilizatori, dar care are efecte directe asupra acestora prin captarea atenției lor. Cu cât optimizarea aceasta este mai bine făcută, cu atât site-ul tău va urca mai sus în clasamentul motoarelor de căutare, iar viteza de navigare pe site va fi mai bună, ceea ce asigură o experiență pozitivă utilizatorului. 

Ce este optimizarea on page?

De cealaltă parte, optimizarea SEO on page este alcătuită din toate procesele și acțiunile care se desfășoară direct pe site, în așa fel încât poziționarea site-ului în Google să fie cât mai bună și experiența utilizatorului să îl facă să revină pe site, precum și să contribuie la captarea de clienți noi. Optimizarea SEO on page presupune conținut de calitate și relevant pe paginile site-ului, performanță bună a paginii, dar și structurarea eficientă a conținutului. 

Așadar, în urma acestor definiții, putem concluziona pe scurt care sunt elementele din care sunt formate cele două tipuri de optimizare SEO, după cum urmează:

  • Optimizare SEO off page:
  • SEO local
  • backlink-uri
  • autoritatea domeniului
  • pay-per-click (PPC)

 

  • Optimizare SEO on page:
  • optimizarea cuvintelor cheie
  • descrieri meta
  • link-uri interne
  • conținut de calitate
  • alt text
  • https 
  • structura url

 

Optimizare SEO off page sau on page?

Aceasta este o întrebare pe care foarte mulți antreprenori o au, dar la care răspunsul este foarte simplu: optimizarea off page funcționează cel mai bine atunci când optimizarea on page se face simultan, răspunsul fiind valabil și în sens invers, deoarece aceste două elemente au fiecare câte un rol esențial în strategia de marketing. 

În timp ce optimizarea off page se concentrează pe furnizarea de conținut și obținerea de linkuri de la alte site-uri web și pe creșterea autorității domeniului, optimizarea on page are ca scop îmbunătățirea website-ului prin acțiuni interne, asupra cărora deții control total.  

Elementele optimizării off page

Optimizarea SEO off page are ca principal obiectiv preluarea conținutului de pe site-ul tău de către alte site-uri web, cât mai multe la număr (și cu autoritate mare), în așa fel încât vizibilitatea să crească, acest lucru fiind de fapt creșterea autorității domeniului, autoritate care poate fi măsurată cu ajutorul unor instrumente specifice. 

Deoarece optimizarea off page a generat o oarecare neîncredere printre utilizatori, în prezent se recomandă optimizarea SEO off page prin metode organice, cum ar fi:

  • afișarea site-ului în cât mai multe publicații relevante în domeniu
  • organizarea de evenimente
  • redactarea și publicarea de comunicate de presă
  • apelarea la influenceri pentru distribuirea conținutului
  • utilizarea de texte de ancorare a backlinkului
  • promovarea pe rețelele de socializare
  • recenzii online pe site-uri precum Yelp 
  • campanii Pay-Per-Click

Elementele optimizării on page

Din punct de vedere al optimizării SEO on page este necesar ca pe site-ul tău să existe în permanență conținut relevant și actualizat, care să corespundă nevoilor clienților și potențialilor clienți. De asemenea, acest conținut trebuie să fie corespunzător și din punct de vedere al structurii și al caracteristicilor tehnice. Elementele optimizării on page sunt următoarele:

  • optimizarea tehnică (viteza de navigare pe site, codul sursă, adresele IP)
  • conținut (text, elemente de structură, grafică, video, meta-taguri)
  • link-uri interne și structură (structură logică, evitarea conținutului duplicat, structură URL, conținut relevant)
  • design (optimizare pentru mobil, dimensiune optimizată a imaginilor și a videoclipurilor, call-to-action)

Interacțiunea utilizatorului cu site-ul web

Optimizarea SEO, atât cea on page, cât și cea off page, are ca scop final generarea de trafic pe site. În momentul în care un potențial client este atras către site-ul tău este foarte important ca experiența acestuia să fie una pozitivă. 

Așadar, investiția într-un website cu o interfață prietenoasă și funcțională, care oferă conținut de calitate și relevant este absolut necesară atunci când dorești să te diferențiezi de concurență și să ieși în evidență într-un mod care îți va aduce, negreșit, vizibilitate, dar și profit – pe termen lung. 

În final, trebuie să accentuăm încă o dată faptul că optimizarea SEO off page și cea on page colaborează în mod eficient pentru a oferi o poziție mai bună în clasamentul motoarelor de căutare, acest lucru fiind posibil atunci când există o strategie de marketing bine gândită și o echipă de specialiști în spate. 

Pentru rezultate cât mai bune ar fi ideal să apelezi la o agenție de marketing care te va ajuta în ceea ce privește generarea de conținut de calitate, susținut de SEO on page pentru a duce la obținerea de backlinkuri valoroase pentru căutare, dar și pentru îmbunătățirea autorității domeniului. 

Optimizarea SEO este o resursă sau o pârghie pe care marketerii cu adevărat profesioniști vor ști să o folosească în beneficiul antreprenorului și a brandului acestuia, în așa fel încât obiectivele pe termen lung să fie îndeplinite și să aducă rezultate așteptate. Înainte de a lua decizii pripite și de a lucra în regie proprie, gândește-te că optimizarea SEO on page și off page oferă rezultate pentru perioade lungi de timp, iar acestea nu vor fi vizibile imediat, așa că solicită ajutor din partea specialiștilor. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.