Gara din Lugoj va fi reabilitată și va fi modernizată linia de cale ferată Caransebeș-Lugoj-Timișoara Est

Gara din Lugoj și clădirile altor stații CF vor fi reabilitate în cadrul unui proiect de modernizare a tronsonului feroviar Caransebeș – Lugoj – Timișoara Est.

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată pe tronsonul Caransebeș – Lugoj – Timișoara Est, pe secțiunile Caransebeș – Lugoj (lotul 1) și Lugoj – Timișoara Est (lotul 2), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Proiectul de modernizare pe cele două secțiuni Caransebeș – Lugoj (Lot 1) şi Lugoj – Timișoara Est (Lot 2) cuprinde lucrări complexe de infrastrutură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, stații CF, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalații, energoalimentare, telecomunicaţii) și de protecţia mediului.

Proiectului de modernizare cuprinde, pe tronsonul 1:
  • construirea a 24 de km de linii noi;
  • reabilitarea a 12 poduri și 49 de podețe;
  • construirea unui pasaj denivelat;
  • implementarea a 4 instalații de centralizare electronică;
  • reabilitarea clădirilor pentru călători din Caransebeș, Zăgujeni și Găvojdia, iar cea din Căvăran se va reconstrui;
  • încă o clădire nouă va fi ridicată în gara din Caransebeș, pentru mentenanța și revizia trenurilor.

Pe tronsonul 2:

  • vor exista 20 de km de linii noi;
  • 14 poduri și 40 de podețe vor fi reabilitate și se va construi un pasaj denivelat;
  • vor fi implementate 5 instalații de centralizare electronică;
  • se vor reconstrui sau reabilita clădirile gărilor din stațiile Lugoj, Belinț, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare.

Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 3.180.021.255,45 lei, lei fără TVA, din care 1.437.751.581,09 lei, fără TVA, pentru secțiunea Caransebeș – Lugoj (lotul 1), respectiv 1.742.269.674,36 lei, fără TVA, pentru secțiunea Lugoj – Timișoara Est (lotul 2), sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, Programe din Fondul de Coeziune.

Durata de implementare a proiectului este de 102 luni, din care 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.