Finanțarea pentru reabilitarea termică a blocurilor din Lugoj e tot mai departe. Niciun bloc nu are documentația completă
Lugojul riscă să piardă șansa obținerii unei finanțări europene pentru reabilitarea termică a blocurilor.
Accesarea fondurilor europene se face de către administraţiile locale în parteneriat cu asociaţiile de proprietari, pentru lucrări de izolare termică a blocului, închiderea balcoanelor și montarea de ferestre tip termopan, repararea acoperișului și înlocuirea instalațiilor electrice de pe casa scărilor.
„Pentru o informare corectă și obiectivă în legătură cu activitățile întreprinse pentru solicitarea finanțării în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020, Axa prioritară 3 – Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiții 3.1 – Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei și a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice, și în sectorul locuințelor, Operaţiunea A – Clădiri rezidenţiale, doresc sa aduc la cunoștința cetățenilor faptul că Primăria Municipiului Lugoj a transmis încă din luna martie 2016 Federației Asociațiilor de Proprietari o solicitare privind comunicarea blocurilor care îndeplinesc condițiile pentru a putea fi incluse în acest program. Tot în această direcție, în luna iulie a acestui an am propus un proiect de colaborare prin care am solicitat asociațiilor de proprietari interesate să depună la Primărie documentele necesare în vederea accesării fondurilor europene, documente menționate clar în proiectul de colaborare. Abia de la sfârșitul lunii august au început să fie trimise documente din partea asociațiilor de proprietari, până în a doua parte a lunii septembrie fiind depuse la sediul instituției documente de la 141 de blocuri de locuințe. Documentele au fost analizate și pentru o primă fază au fost selectate blocurile care îndeplineau cel mai bine criteriile pentru o eventuală finanțare. În această situație sunt un număr de 87 de blocuri. Documentele transmise erau însă incomplete, de aceea Primăria Municipiului Lugoj a adresat asociațiilor de proprietari din care fac parte imobilele selectate solicitarea de a transmite și celelalte documente. Aceste documente nu sunt pretențiile Primariei Municipiului Lugoj, cum a fost transmis distorsionat de către anumiți reprezentanți ai asociațiilor către locatari, ele reprezintă solicitările obligatorii din ghidul de finanțare emis de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, respectiv condițiile specifice de accesare a fondurilor în cadrul apelului de proiecte nr. Por/2016/3/3.1/a/1. Dacă asociațiile de proprietari nu vor reuși să obțină aceste documente, atunci cererea de finanțare nu va avea toate elementele obligatorii și va fi respinsă ca neconformă, eforturile administrației de realizare a documentațiilor tehnice devenind inutile. De aceea, pe această cale, facem un apel la locatarii din imobilele selectate să manifeste înțelegere și receptivitate și să acorde sprijin asociațiilor de proprietari în obținerea documentelor în cauză pentru a nu se irosi posibilitatea accesării finanțării”, a declarat primarul Francisc Boldea.
Termenul limită pentru depunerea dosarelor de finanțare este mijlocul lunii noiembrie.