Elevi și profesori de la Liceul „Coriolan Brediceanu”, implicați într-un proiect Erasmus+, la Tabor, în Cehia

Ultima activitate de predare – învățare – formare din cadrul proiectului Erasmus+ „School 21, Digitally and Socially Yours” a avut loc, în perioada 8-12 aprilie, la Obchodni akademie a Vissi odborna ekonomicka din Tabor, Republica Cehă.

Liceul Teoretic „Coriolan Brediceanu” din Lugoj a fost reprezentat de o delegație alcătuită din elevii Albert Borbely, Claudia Dziţac, Georgiana Hriscu, Maria Jipa, Raul Musteață, Radu Ţuștean, din clasa a XI-a B, însoţiţi de prof. Teodora Popescu şi prof. Adriana Mariș.

Programul primei zile a întâlnirii a cuprins activități de cunoaștere, exerciții de comunicare verbală și nonverbală, lecții de conversație în limba cehă, dar și o oră de educație fizică „predată” de elevi prin dans. Tot elevii gazde și-au ghidat partenerii prin partea istorică a orașului Tabor, realizând foto-reportaje care vor fi publicate pe Twinspace, imaginea virtuală a proiectului.

Cea de a doua zi, începută cu mesajul de bun venit adresat participanților de către directorul instituției gazdă, a continuat cu prezentările pregătite de echipele naționale pe tema politicii de responsabilitate socială a întreprinderilor din zonele în care elevii învață și cu o aplicare a metodei „Innovation Camp” la această temă. Pe scurt, elevii români, cehi, germani, maghiari şi polonezi, reuniţi în echipe transnaționale, au imaginat politici CSR pentru companii proaspăt înființate în orașe mici, aplicabile în cel puțin cinci direcții distincte.
Rezultatele muncii lor au fost prezentate partenerilor și au dovedit că liceenii europeni și-au însușit conceptul, sunt creativi și profund responsabili față de societatea și mediul în care trăiesc. Implicarea socială a tinerilor din cele cinci țări europene s-a manifestat și după amiază, când aceștia au petrecut câteva ore în compania unor tineri din grupuri defavorizate, participând alături de aceștia la activități sportive și recreative.

Miercuri, 10 aprilie, participanții la întâlnirea de proiect au călătorit la Praga, pentru a vizita sediul asociației nonguvernamentale „People in Need”, cea mai mare asociație care își desfășoară activitatea pe teritoriul Republicii Cehe. Ei au participat la un workshop susținut de angajații asociației, care au prezentat activitatea acesteia în domeniul ajutorului umanitar, al apărării drepturilor omului, al combaterii sărăciei și al promovării integrării sociale. Profitând de prezența în orașul încărcat de istorie, elevii și profesorii care îi însoțesc au călătorit cu mai multe mijloace de transport în comun și au beneficiat de explicațiile unor ghizi profesioniști, care au prezentat într-un mod atractiv și adecvat vârstei participanților obiective turistice și culturale, tehnice și artistice, trezindu-le interesul de a reveni și de a pătrunde mai în detaliu tainele orașului de pe Vltava.

Joi dimineață, 11 aprilie, latura socială, de voluntariat, a proiectului „School 21, Digitally and Socially Yours” s-a manifestat accentuat prin participarea unanimă la crosul umanitar organizat în beneficiul Ospiciului Jordan din Tabor, o instituție care tratează pacienți în stadiu terminal. Elevii din țările partenere s-au alăturat celor din școala gazdă la această manifestare sportivă și au alergat, fiecare după puterile lor, un număr de ture de stadion recompensate de sponsori cu sume de bani care vor constitui un ajutor pentru instituția medicală și pacienții ei. În continuare, tinerii sportivi au avut ocazia să practice câte unul din jocurile preferate: fotbal, baschet, floorball sau ringo. După amiaza a fost dedicată, în schimb, laturii digitale a proiectului, elevii lucrând, în echipe transnaționale, la jurnalele de proiect și la articolele pentru cel de al nouălea număr al revistei proiectului. Activitățile se desfăşoară pe platforma eTwinning, deoarece, la fel ca și liceul „Brediceanu”, OA VOSE Tabor este Școală eTwinning începând din anul 2018.

Vineri a fost ziua bilanţului. Au fost premiate cele mai reuşite şi cele mai amuzante fotografii din jurnalele grupelor, elevii au pregătit jocuri de rol în care să exprime, potrivit caracterului fiecăruia, modul în care s-au dezvoltat şi au evoluat pe parcursul desfăşurării întâlnirii, au fost înmânate certificatele de participare, s-au tras concluzii, s-au schimbat adrese… După amiază, elevii şi profesorii brediceni au vizitat Muzeul Hussit din Tabor şi tunelele medievale care conectează o parte din pivniţele clădirilor din Piaţa Žižka.

Pe parcursul acestui proiect, care a durat doi ani, au avut loc cinci reuniuni de predare – învăţare – formare, la toate cele cinci şcoli partenere, fiecare axându-se pe câte un aspect al societăţii care implică voluntariatul. În timpul întâlnirilor, dar şi între acestea, elevii şi profesorii colaborează în spaţiul virtual al proiectului, găzduit de platforma eTwinning. Alături de schimbul de bune practici în domeniul educațional și analiza comparativă între diferitele sisteme de învățământ din statele europene, tinerii participanți la proiect au avut ocazia să lege prietenii cu alți adolescenți europeni cu aceleași preocupări, combătând stereotipiile și prejudecățile care se manifestă încă în societatea actuală. Aşa cum unul dintre elevii participanţi a concluzionat la finalul întâlnirii, nu a fost vorba aici de naţionalitate, ci de personalitate.

Proiectul „School 21, Digitally and Socially Yours” este un proiect de parteneriat strategic  finanţat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene, acţiunea cheie 2 – Cooperare pentru inovare şi schimb de bune practici. Spaţiul virtual al acestuia poate fi accesat la adresa https://twinspace.etwinning.net/44282/home.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.