Datornicii Primăriei Lugoj vor fi scutiți de penalități dacă își achită obligațiile fiscale principale

Primăria Lugoj a anunțat deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului de hotărâre privind anularea obligațiilor de plata accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv,  datorate bugetului local al Municipiului Lugoj.

Proiectul de act normativ a fost inițiat în concordanță cu Ordonanța de urgență nr. 107/2024, adoptată de Guvernul României, în cadrul ședinței din 04.09.2024, care prevede reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru  modificarea și completarea unor acte normative.

Prin această ordonanță de urgență, vor fi aplicate facilități fiscale constând în anularea unor obligații restante la bugetul de stat, toate acestea dacă se respectă anumite condiții privind plata datoriilor.

Măsura este luată pentru o colectare mai bună și încurajarea conformării voluntare.

Scopul declarat este creșterea veniturilor la buget. Conform acestei noi amnistii, debitorii pot obține anularea tuturor obligațiilor accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la 31 august 2024, dacă îndeplinesc unele condiții ce vizează stingerea debitului principal, stingerea obligațiilor principale și accesorii cu termene de plată cuprinse între 1 septembrie 2024 și data depunerii cererii de anulare, depunerea cererii de anulare și transmiterea la timp a declarațiilor fiscale.

În cazul obligațiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 inclusiv, datorate bugetelor locale, prevederile privind amnistia se aplică de către unitățile administrativ-teritoriale, opțional, cu condiția ca aplicarea acestor prevederi să fie stabilită prin hotărâre a consiliului local, hotărâre prin care se  se aprobă și procedura de acordare a anulării accesoriilor cu respectarea dispozițiilor art. II-IX din ordonanța de urgență.

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include: referatul inițiatorului, proiectul de hotărâre (inclusiv anexa-procedura).

Documentaţia poate fi consultată pe pagina de internet a instituţiei, secțiunea „Transparență decizională”, la linkul www.primarialugoj.ro și la sediul instituţiei din Lugoj, Piața Victoriei, nr. 4.

Proiectul de act normativ se poate obţine în copie, pe bază de cerere depusă la Serviciul relații cu cetățenii și mass-media din cadrul instituţiei.

Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 29.09.2024 ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: contact@primarialugoj.ro; prin poştă, la adresa: Primăria Municipiului Lugoj, Piața Victoriei, nr. 4, Lugoj, jud. Timiș sau la sediul instituției la Serviciul relații cu cetățenii și mass-media (luni-joi între orele 8-16.30 și vineri între orele 8-14).

Materialele transmise vor purta mențiunea „Propuneri pentru proiectul de hotărâre privind anularea obligațiilor de plata accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv,  datorate bugetului local al Municipiului Lugoj .

Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul www.primarialugoj.ro, secțiunea „Transparență decizională”. Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată tot în scris.

Pentru cei interesați există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 21.10.2024.

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.