Cum să creați un magazin de comerț electronic care vinde în 2022

Pentru a face afaceri online aveți nevoie de o modalitate prin care utilizatorii să vă achiziționeze bunurile sau serviciile. Dar, în loc să vă concentrați doar pe elementele de bază ale construirii unui website este o idee bună să vă gândiți la informațiile pe care le transmiteți clienților potențiali – și la modul în care le transmiteți. Odată ce aveți un site web de bază, sunt câțiva pași simpli de urmat pentru ca acesta să funcționeze ca magazin online. Cum creați un magazin de comerț electronic care vinde? Ei bine, iată câteva aspecte legate de conținut și marketing pe care să le aveți în vedere.

Împărțiți-vă sarcinile în trei:

  1. Adaugați pe website-ul dvs. un magazin online.
  2. Creați-vă o personalitate care să insufle încredere, chiar și clienților care nu vă cunosc. Creați o poveste care să-i implice de la început până la sfârșit.
  3. Informați oamenii despre site-ul dvs., făcându-i să înțeleagă cum se încadrează acesta pe Internet (printre concurenții și partenerii dvs.)

Să ne uităm la modul în care aceste trei componente funcționează împreună pentru a vă oferi un magazin de comerț electronic care vinde.

1. Adaugați pe website-ul dvs. un magazin online

Din fericire, odata ce aveti un site web de baza pe o platforma precum WordPress, puteti adauga cu relativa usurinta un magazin online cu ajutorul pluginului WooCommerce. WooCommerce este o solutie populara open-source de comert electronic, gratuita si flexibila. Tineti cont ca un provider de gazduire web cu experienta este foarte important pentru a avea un magazin online de succes – detalii aici . Un magazin online, indiferent cat de bine realizat, depinde direct de platforma de gazduire.

Prin urmare, adaugati o extensie de comert electronic precum WooCommerce   si  veti putea incepe sa vindeti produse sau servicii online, cu doar cateva click-uri.

2. Construiți-vă personalitatea

Acesta este ceea ce conteaza cu adevarat si unde puteti straluci dar in acelasi timp   necesita mult mai multa atentie si timp. Este partea care este unica pentru marca dvs. si prin urmare esentiala pentru succesul acesteia.

Ganditi-va la continutul website-ului dvs. ca la „povestea” cu care vizitatorii site-ului dvs. – oricine ar fi ei –  pot interactiona si de care pot fi cuceriti. Daca porniti de la zero, procesul de creare a povestii dvs. va implica imaginatie, descoperire si probabil multe modificari.

Cum să abordați povestea afacerii dvs.

Scopul este de a transforma ceea ce stiti despre afacerea dvs. intr-o poveste care sa va inspire clientii sa cumpere de la dvs.

Fiecare linie de text ar trebui considerata o oportunitate de a raspunde la intrebarile „invizibile” pe care le va avea un potential client. Acestea pot fi intrebari subconstiente pe care clientii si le pun deoarece de obicei nu cauta in mod activ sa le raspunda  dar oferind anumite „raspunsuri” intuitiv, ii puteti convinge sa cumpere de la dvs. Exista o subtilitate in a raspunde la intrebari fara a face evident ca faceti acest lucru.

Exemple de intrebari „invizibile” si cum sa raspundeti la acestea:

Intrebare: „Aveți ceea ce am nevoie?”

Exemplu de „raspuns”: „Gasiti un produs pe care il veti iubi in gama noastra extinsa…”

Incepeti cu un verb care face propozitia activa („gasiti”). Facand prezumtia ca vor urma o actiune, vor incepe sa creada. „Pe care il veti iubi” face apel la emotie, declaratia presupune o conexiune puternica, ca si cum v-ati infasura bratele metaforice in jurul clientului. In timp ce „gama extinsa” serveste la sustinerea ideii ca toata lumea poate gasi ceva de iubit.

Intrebare: „Sunteți de încredere?”

Exemple de „raspuns”: „platiti in siguranta”, „Expediere in aceeasi zi”, „Peste 100 de recenzii pozitive”.

Utilizarea faptelor si a unui limbaj cu tonul vocii mai putin „inflorit” este cel mai bun pentru a raspunde la aceasta intrebare. Faptele sunt cele mai puternice atunci cand sunt scurte, concise. Cand vine vorba de fapte, cu cat folosim mai putine cuvinte, cu atat este mai probabil sa spunem adevarul. Cand oamenii folosesc o multime de cuvinte pentru a sustine ceva declaratiile devin imediat mult mai putin convingatoare.

Intrebare: „Aveți produse pentru persoana careia doresc să îi cumpăr ceva?”

Exemplu de „raspuns”: „Arata-i mamei tale ce inseamna pentru tine cu gama noastra de produse creata cu dragoste de Ziua Mamei”

Din punct de vedere lingvistic, in acest exemplu, folosim din nou un limbaj emotionant, evocator – „cu dragoste”. Ideea ca ceva este „creat”, mai degraba decat pur si simplu facut, evoca o imagine foarte specifica. Dintr-o data, este mai degraba un atelier rustic decat o mare fabrica industriala. Formularea de mai sus face apel la sensibilitatea oamenilor. Avertismentul „invizibil” atasat acestei afirmatii este: „daca nu cumperi, nu-ti pasa de mama ta” – desigur, nimeni nu se gandeste la asta, dar ideea exista.

Construiți o pagină de destinație (Homepage) puternică

Pagina dvs. de pornire este cel mai greu de intocmit, deoarece este, in esenta, un amestec (prezentare de ansamblu) a tuturor celorlalte elemente de pe website pentru a transmite cat mai mult posibil clientilor potentiali, astfel incat acestia sa nu fie nevoiti sa faca click in alta parte pentru a sti ca doresc sa cumpere de la dvs.

Exista multe sectiuni pe care le puteti include, de la recenzii pana la ghiduri „Cum sa…?”, insa toate paginile de start se vor bucura de avantaje de pe urma urmatoarelor elemente:

  • Titlu (Headline) și slogan/tagline – Titlul ar trebui sa mentioneze numele site-ului dvs. intr-un mod clar. Acesta ar trebui sa reflecte tipul de afacere care este, de exemplu: „Lumanari de lux Candle”. Acest lucru va ajuta Google si alte motoare de cautare sa va inteleaga site-ul si sa spuna foarte clar oricui il vede intr-un rezultat de cautare despre ce este acesta.

Sloganul/tagline ar trebui sa descrie afacerea dvs. intr-un rand: „Lumanari parfumate de calitate, facute la comanda”, dar ar putea combina, in egala masura, o actiune: „Gaseste-ti noul pulover din lana preferat”.

  • Summary Boxes – Identificati cele trei puncte de top de vanzare. Ganditi-va la ideile de „Serviciu”, „Calitate”, „Livrare rapida”. Acestea sunt lucruri care nu necesita prea multe (sau orice) explicatii, sunt faptice si incearca sa raspunda la cat mai multe intrebari ale clientilor. incercati sa puneti un accent deosebit pe „Sunteti de incredere?” si „Aveti ceea ce am nevoie?”.
  • Introducere generală – Pastrati un ton emotionant, distractiv intr-un text scurt si relevant. Puteti oricand sa extindeti povestea afacerii dvs. pe pagina „Despre” daca aveti prea multe de spus.

Aceasta introducere ar trebui sa includa probabil o scurta istorie (redusa) a marcii, ce va inspira sa faceti bine, de ce sunteti unic – dar creati fiecare fraza pentru a o face convingatoare pentru client. Principalul lucru de care aveti nevoie este sa creati pozitivitate si energie in jurul a ceea ce face afacerea dvs.

  • Selecție de produse – incercati sa prezentati cel putin cateva dintre „cele mai bine vandute produse” pe pagina dvs. de pornire, nu in ultimul rand pentru ca oamenii ar trebui sa vada imediat ce vindeti. Ei pot interactiona cu imaginile chiar daca nu va citesc cuvintele construite cu atentie.

Un lucru de retinut este ca daca vindeti produse si nu plasati o sectiune de feed de produse pe pagina dvs. de pornire, clientii vor trebui sa mai dea un click pentru a vedea lista de produse ceea ce poate creste procentul de renuntari.

Paginile de produse

Acestea sunt paginile cu toate informatiile despre anumite produse. Retineti ca  daca produsele dvs/. sunt facute in casa („homemade”), va trebui sa utilizati si mai multi descriptori  deoarece clientii nu sunt familiarizati cu produsele dvs.

Cand descrieti produse, concentrati-va pe caracteristici si beneficii. Caracteristicile sunt ceea ce face un produs, comparativ cu un beneficiu care este ceea ce ofera clientului dvs. Dar folositi spatiul pentru a permite clientilor sa-si imagineze cu adevarat cum este viata cu produsul dvs. – cum le va imbogati existenta (si fara ca acestia sa fie nevoiti sa intrebe).

Imagini

O imagine face mai mult decat o mie de cuvinte, desigur, insa mai este loc de ceva in plus. In special pentru imaginile produselor, utilizati-le ca o extensie a descrierii dvs., asemanatoare povestii.

Imaginile de buna calitate ale produselor dvs. sunt de nepretuit in ceea ce priveste vanzarea lor. Permiteti clientilor sa-si imagineze cu adevarat cu articolul, ilustrand o o versiune idealizata bazata pe poveste a modului in care ar putea fi utilizat produsul dvs.

 

Alte elemente esențiale ale unui website

Secțiunea „Despre noi”

Dupa cum am mentionat, aceasta poate fi o extensie a introducerii pe care o utilizati pentru pagina dvs. de pornire (Homepage). Acesta va include mai multe detalii despre compania dvs., locatie, membrii personalului si multe altele. Orice doriti sa spuneti!

Intrebări frecvente

Intrebarile frecvente sunt o sansa buna de a a anticipa ceea ce ar putea dori sa stie oamenii care nu va cunosc. Detalii de genul acesta va pot ajuta  sa va pozitionati mai bine in termeni SEO, deoarece site-ul dvs. poate fi indexat de motoarele de cautare pentru raspunsuri la intrebarile frecvente din industria dvs.

Ganditi-va la intrebarile din urmatoarele domenii:

Referitoare la afacere:

  • Toate produsele sunt realizate manual la fata locului?
  • Sunt toate produsele enumerate intotdeauna disponibile?

Referitoare la logistica:

  • Cat costa transportul?
  • Comenzile sunt expediate zilnic?

Axate pe produse:

  • Produsele sunt vegane?
  • De unde va procurati ingredientele?

Axate pe industrie:

  • Explicati orice conceptii gresite comune legate de industria dvs.
Pagina de contact

Trebuie sa contina o adresa valida si un email activ.

3. Faceți reclamă website-ului dvs.

Promovarea magazinului dvs.online este un proces lung si provocator si nu exista solutii universal valabile de aplicat. Incercati sa va incadrati website-ul in contextul Internetului – observati cum va comparati cu concurentii dvs. si ce instrumente puteti utiliza gratuit pentru a face oamenii constienti de site-ul dvs. inainte de a incepe sa platiti pentru publicitate.

  • Conectati-va site-ul la toate profilurile de socializare si viceversa. Daca nu aveti profiluri de retele sociale, asigurati-va ca ati creat unele – ati putea fi surprins de cati dintre prietenii dvs. vor fi interesati sa va gaseasca site-ul.
  • Utilizati Google Analytics. Cu o simpla bucata de cod, puteti urmari miscarile tuturor celor care va viziteaza site-ul. Ce actiuni au intreprins pe website, cum v-au gasit, de unde sunt si multe altele – si este gratuit. Desi acesta este mai mult un obiectiv pe termen lung, este util sa il configurati cand incepeti, astfel incat sa aveti date din prima zi.
Explorați și descoperiți

Aceste trei sugestii date de noi mai sus pentru crearea unui magazin de comert electronic care vinde sunt doar varful unui aisberg. In saptamanile si lunile care urmeaza va trebui sa va conectati cu bloggeri si influenceri, sa abordati marketingul pe Google si Facebook sau chiar scheme de afiliere. Toate acestea va ajuta magazinul de comert electronic sa infloreasca.

Dupa ce site-ul dvs. incepe sa primeasca trafic, este o idee buna sa verificati Google Analytics si sa urmariti comportamentul vizitatorilor. Modificati s ajustati site-ul in functie de modul in care oamenii interactioneaza cu el. Un website de comert electronic nu este „gata” niciodata. Acesta este in mod constant evoluat si ajustat pentru a-si spori potentialul de vanzari.

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.