Consiliul Local Lugoj, convocat în ședință ordinară. Pe ordinea de zi: 29 de proiecte de hotărâri
Consiliul Local al Municipiului Lugoj a fost convocat miercuri, 23 aprilie, de la ora 12:00, în ședință ordinară.
Consilierii locali care nu pot participa fizic la lucrările ședinței, au posibilitatea să participe prin mijloace electronice, prin platforma online de videoconferință.
Pe ordinea de zi a ședinței se află 29 de proiecte de hotărâri:
- Proiect de hotărâre nr. 88 privind constituirea Comisiei speciale de evaluare și selecție a cererilor de acordare a sprijinului financiar, de la bugetul local al Municipiului Lugoj, pentru unităţile/lăcaşurile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute în România. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj Lugoj (Necesar avizul Comisiei juridice, de disciplină, muncă, învățământ, sănătate, familie, protecție socială, protecția copiilor, apărarea ordinii și liniștii publice, respectarea drepturilor omului și libertăților cetățenești, culte);
- Proiect de hotărâre nr. 89 privind constituirea Comisiei de evaluare și selecție și a Comisiei de soluționare a contestațiilor, pentru finanțarea nerambursabilă a proiectelor sportive acordate din bugetul local al Municipiului Lugoj. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei juridice, de disciplină, muncă, învățământ, sănătate, familie, protecție socială, protecția copiilor, apărarea ordinii și liniștii publice, respectarea drepturilor omului și libertăților cetățenești, culte);
- Proiect de hotărâre nr. 90 privind însușirea Raportului de evaluare al imobilelor-construcții, proprietate a societății „MERIDIAN 22” S.A. Lugoj – în insolvență, in insolvency, en procedure collective, înscrise în C.F. nr. 400252 Lugoj, nr. Top. 408/a/1/2-408/b/2/a și în C.F. nr. 401595-C1-U2 Lugoj, nr. Top. 408/a/1/2-408/b/2/b/I. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei amenajarea teritoriului, administrarea patrimoniului, urbanism, servicii publice, protecția mediului);
- Proiect de hotărâre nr. 92 privind constituirea Comisiei de evaluare și selecție și a Comisiei de soluționare a contestațiilor, pentru finanțarea nerambursabilă a proiectelor cultural-artistice și de tineret acordate din bugetul local al Municipiului Lugoj. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei juridice, de disciplină, muncă, învățământ, sănătate, familie, protecție socială, protecția copiilor, apărarea ordinii și liniștii publice, respectarea drepturilor omului și libertăților cetățenești, culte);
- Proiect de hotărâre nr. 36 pentru aprobarea Regulamentului privind stabilirea și acordarea sprijinului financiar, de la bugetul local al Municipiului Lugoj, pentru unităţile de cult/lăcaşurile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute în România. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei activități economico – financiare, agricultură, comerț, turism, activități social – culturale, tineret și sport);
- Proiect de hotărâre nr. 51 privind aprobarea indexării nivelurilor impozitelor și taxelor locale care constau într-o anumită sumă în lei sau care sunt stabilite pe baza unei anumite sume în lei, precum și limitele amenzilor care se fac venit la bugetul local, care se indexează anual pe baza ratei inflației, aplicabile în anul fiscal 2026. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei activități economico – financiare, agricultură, comerț, turism, activități social – culturale, tineret și sport);
- Proiect de hotărâre nr. 57 pentru aprobarea modificării și completării Contractului de delegare prin concesiune a activității de colectare și transport al deșeurilor din Zona 0 Ghizela – nr. 1746/22.09.2017 pentru colectarea și transportul deșeurilor textile și modificarea/ajustarea tarifelor de colectare și transport deșeuri municipale și a tarifelor distincte pentru Zona 0 Ghizela. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei activități economico – financiare, agricultură, comerț, turism, activități social – culturale, tineret și sport);
- Proiect de hotărâre nr. 72 pentru aprobarea Ghidului de eligibilitate pentru finanțarea nerambursabilă a proiectelor cultural-artistice și de tineret acordate din bugetul local al Municipiului Lugoj. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei activități economico – financiare, agricultură, comerț, turism, activități social – culturale, tineret și sport);
- Proiect de hotărâre nr. 73 privind aprobarea costului mediu lunar de întreţinere și a contribuției lunare, datorată de beneficiarii și /sau susținătorii legali ai acestora, pentru serviciile acordate în regim rezidențial în cadrul Complexului de servicii pentru persoane vârstnice „Sfântul Nicolae”. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei activități economico – financiare, agricultură, comerț, turism, activități social – culturale, tineret și sport);
- Proiect de hotărâre nr. 74 privind exprimarea acordului pentru prima înscriere în Cartea Funciară a unor imobile – terenuri, precum și atestarea acestora la domeniului privat al municipiului Lugoj. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei amenajarea teritoriului, administrarea patrimoniului, urbanism, servicii publice, protecția mediului);
- Proiect de hotărâre nr. 75 pentru aprobarea Ghidului de eligibilitate pentru finanțarea nerambursabilă din fonduri publice a proiectelor sportive, în Municipiul Lugoj. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei activități economico – financiare, agricultură, comerț, turism, activități social – culturale, tineret și sport);
- Proiect de hotărâre nr. 77 privind acordarea “Trusoului pentru nou-născut” sub formă de tichete valorice. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei activități economico – financiare, agricultură, comerț, turism, activități social – culturale, tineret și sport);
- Proiect de hotărâre nr. 78 privind atestarea apartenenței la domeniul privat al municipiului Lugoj a unor imobile – terenuri, situate în intravilanul municipiului Lugoj. Inițiator: Viceprimarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei amenajarea teritoriului, administrarea patrimoniului, urbanism, servicii publice, protecția mediului);
- Proiect de hotărâre nr. 79 privind alegerea preşedintelui de şedinţă pentru luna MAI, 2025. Inițiator: Viceprimarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei juridice, de disciplină, muncă, învățământ, sănătate, familie, protecție socială, protecția copiilor, apărarea ordinii și liniștii publice, respectarea drepturilor omului și libertăților cetățenești, culte);
- Proiect de hotărâre nr. 80 privind exprimarea acordului pentru prima înscriere în Cartea Funciară a unor imobile- terenuri, precum și atestarea acestora în domeniul public al municipiului Lugoj. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei amenajarea teritoriului, administrarea patrimoniului, urbanism, servicii publice, protecția mediului);
- Proiect de hotărâre nr. 82 privind exprimarea acordului pentru dezlipirea unui imobil-teren, aparținând domeniului public al Municipiului Lugoj, înscris în C.F. nr. 420676 Lugoj, nr. cadastral 420676. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei amenajarea teritoriului, administrarea patrimoniului, urbanism, servicii publice, protecția mediului);
- Proiect de hotărâre nr. 83 privind exprimarea acordului pentru dezlipirea unui imobil-teren, aparținând domeniului public al Municipiului Lugoj, înscris în C.F. nr. 420677 Lugoj, nr. cadastral 420677. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei amenajarea teritoriului, administrarea patrimoniului, urbanism, servicii publice, protecția mediului);
- Proiect de hotărâre nr. 84 privind exprimarea acordului pentru dezlipirea unui imobil-teren, aparținând domeniului public al Municipiului Lugoj, înscris în C.F. nr. 420678 Lugoj, nr. cadastral 420678. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei amenajarea teritoriului, administrarea patrimoniului, urbanism, servicii publice, protecția mediului);
- Proiect de hotărâre nr. 85 privind modificarea organigramei și a statului de funcții ale unității de învățământ preuniversitar Creșa Lugoj, precum și modificarea organigramei și a statului de funcții ale Direcției de Asistență Socială Comunitară Lugoj. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei juridice, de disciplină, muncă, învățământ, sănătate, familie, protecție socială, protecția copiilor, apărarea ordinii și liniștii publice, respectarea drepturilor omului și libertăților cetățenești, culte);
- Proiect de hotărâre nr. 86 privind actualizarea unei suprafeţei de teren înscrisă în C.F. nr. 407651 Lugoj. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei amenajarea teritoriului, administrarea patrimoniului, urbanism, servicii publice, protecția mediului);
- Proiect de hotărâre nr. 87 privind transmiterea în folosință gratuită a imobilului-teren înscris în C.F. nr. 417087 Lugoj, nr. cadastral 417087, Parohiei Ortodoxe „Învierea Domnului” Lugoj. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei amenajarea teritoriului, administrarea patrimoniului, urbanism, servicii publice, protecția mediului);
- Proiect de hotărâre nr. 91 privind atestarea apartenenței la domeniul privat al municipiului Lugoj a unui imobil-teren, situat în intravilanul municipiului Lugoj. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei amenajarea teritoriului, administrarea patrimoniului, urbanism, servicii publice, protecția mediului);
- Proiect de hotărâre nr. 93 privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al Municipiului Lugoj a imobilului-teren înscris în C.F. nr. 417326 Lugoj. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei amenajarea teritoriului, administrarea patrimoniului, urbanism, servicii publice, protecția mediului);
- Proiect de hotărâre nr. 94 privind efectuarea de lucrări preliminare în vederea preluării serviciului public de alimentare cu apă și canalizare în Municipiul Lugoj. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei amenajarea teritoriului, administrarea patrimoniului, urbanism, servicii publice, protecția mediului);
- Proiect de hotărâre nr. 95 privind transmiterea, fără plată, în proprietatea Parohiei Ortodoxe Române „Sfinții Arhangheli” Lugoj, a imobilului-construcție înscris în C.F. nr. 408170 Lugoj (Nr. C.F. vechi: 9011), nr. Top. 3308-3309/41. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei amenajarea teritoriului, administrarea patrimoniului, urbanism, servicii publice, protecția mediului);
- Proiect de hotărâre nr. 96 privind constituirea unui drept de superficie, cu titlu oneros, asupra terenului în suprafață de 3563 m.p., teren ce aparține domeniului privat al municipiului Lugoj, situat pe str. Episcop Dr. Ioan Bălan, FN, județul Timiș, înscris în C.F. nr. 400327 Lugoj (Nr. C.F. vechi: 565), nr. cadastral: 400327 (Nr. topografic: 1006-1007/67/a/1/a). Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei amenajarea teritoriului, administrarea patrimoniului, urbanism, servicii publice, protecția mediului);
- Proiect de hotărâre nr. 97 privind aprobarea Programului de acțiune comunitară destinat prevenirii și combaterii riscului de sărăcie și excluziune socială, pentru anul 2025. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei juridice, de disciplină, muncă, învățământ, sănătate, familie, protecție socială, protecția copiilor, apărarea ordinii și liniștii publice, respectarea drepturilor omului și libertăților cetățenești, culte);
- Proiect de hotărâre nr. 98 privind aprobarea organizării evenimentului „Lugojul Ecumenic – Uniți prin credință”, pentru perioada mai – decembrie 2025, parte a agendei culturale a Casei de Cultură „Traian Grozăvescu” Lugoj. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei activități economico – financiare, agricultură, comerț, turism, activități social – culturale, tineret și sport);
- Proiect de hotărâre nr. 99 privind înființarea societății ADMINISTRARE DOMENIU PUBLIC LUGOJ S.R.L. Inițiator: Primarul Municipiului Lugoj (Necesar avizul Comisiei amenajarea teritoriului, administrarea patrimoniului, urbanism, servicii publice, protecția mediului).