Comunicat de presă: Finalizarea proiectului „Consolidarea capacității administrative a Municipiului Lugoj prin dezvoltarea capacității de planificare strategică și prin simplificarea procedurilor administrative pentru reducerea birocrației destinate cetățenilor”
Municipiul Lugoj, în calitate de beneficiar, anunță finalizarea implementării proiectului „Consolidarea capacității administrative a Municipiului Lugoj prin dezvoltarea capacității de planificare strategică și prin simplificarea procedurilor administrative pentru reducerea birocrației destinate cetățenilor”, SMIS/SIPOCA 126522/554, finanțat în baza Contractului de finanțare nr. 335/01.04.2019.
Data de începere a proiectului este 01.04.2019, iar data finalizării este 31.12.2023.
Obiectivul general al proiectului îl constituie consolidarea capacității administrative a Municipiului Lugoj prin dezvoltarea capacității de planificare strategică și prin simplificarea procedurilor administrative, corelată cu introducerea de metode electronice de gestionare și management a documentelor administrative, fapt ce va determina creșterea calității actului administrativ pe termen lung.
Obiectivele specifice ale proiectului
- Dezvoltarea capacității de planificare strategică la nivelul administratiei publice locale din Municipiul Lugoj prin realizarea Strategiei Smart City si Strategiei de dezvoltare durabilă 2021 – 2027.
- Eficientizarea și simplificarea serviciilor furnizate cetățenilor de către Primăria Muncipiului Lugoj prin implementarea unei soluții de portal cu servicii digitale pentru cetățeni, managementul documentelor, ERP și digitalizarea arhivei.
- Promovarea modernizării în administrația publică locală din Municipiul Lugoj prin specializarea angajaților primăriei pe teme specifice proiectului (planificare strategică și utilizarea noului sistem informatic) ceea ce va determina motivarea și mobilizarea acestora in directia inovației și în oferirea de servicii publice de calitate către cetățeni.
Rezultate finale
- Strategia de dezvoltare durabilă 2021 – 2027 a municipiului elaborată.
- Strategia Smart City a municipiului elaborată.
- Analiza de business realizată.
- Sistem informatic integrat dezvoltat și implementat.
- Arhivă electronică pentru peste 100 metri liniari arhivă fizică realizată.
- 10 persoane instruite în domeniul planificării strategice.
- 117 de persoane instruite pentru utilizarea noului sistem informatic integrat.
Proiectul este finanțat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă, Componenta 1-CP10/2018-CP10/2018 (pentru regiunile mai puțin dezvoltate) – Fundamentarea deciziilor, planificare strategică și măsuri de simplificare pentru cetățeni la nivelul administrației publice locale din regiunile mai puțin dezvoltate, Axa prioritară – Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente, Operațiunea – Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP.
Valoarea totală a proiectului este de 3.948.430,50, din care suma de 3.869.461,89 lei este finanțarea nerambursabilă, iar suma de 78.968,61 lei reprezintă contribuția proprie a Municipiului Lugoj.
Informații suplimentare despre proiect se pot obține de la Primăria Municipiului Lugoj, Manager de proiect – Liviu Savescu, telefon: 0256.352.240, e-mail: proiecte@primarialugoj.ro.