Primarul Boldea acuză: „Conducerea spitalului nu a fost în stare să cheltuie banii alocați de municipalitate”

Spitalul Municipal „Dr. Teodor Andrei” din Lugoj are datorii de peste 4,12 milioane de lei și riscă să rămână fără oxigen, după ce furnizorul a anunțat că va sista livrarea, dacă nu îi sunt achitate facturile restante.

Primarul Francisc Boldea a declarat, într-o conferință de presă, că întreaga responsabilitate privind datoriile spitalului aparține conducerii unității medicale și managerului Erwin Floroni, menționând că municipalitatea a alocat în fiecare an bani spitalului, dar conducerea nu a fost în stare să-i folosească. 

„În 2018, la spital am dat 3,6 milioane de lei și mi-au dat înapoi 1,9 milioane de lei, adică peste 50%. Nu au fost în stare să-i cheltuiască! Tot pentru spital, în 2019, le-am dat prin buget 400.000 de lei pentru materiale, sumă rectificată în iunie cu încă 223.000 de lei, dar ei nu au plătit ce trebuia să plătească la Linde, pentru gaz. I-au folosit în altă parte! La investiții, pe anul acesta, conform bugetului, le-am dat 3,4 milioane de  lei. Până astăzi, în bătaie de joc, au cheltuit doar 224.000 de lei. Și e jumătatea lui august. Apoi le-am mai dat un milion de lei, din relația cu ministerul pentru tomograf. Total pentru sănătate le-am dat peste 5 milioane de lei și au cheltuit până acum doar 848.000 de lei”, a declarat Francisc Boldea.

Primarul Lugojului a mai anunțat că, „anul acesta, în bătaie de joc, elementul primordial pentru conducerea spitalului e să mute poarta. Asta fac, acum! Și au schimbat lista de investiții de nenumărate ori!”. 

Totodată, primarul Francisc Boldea a acuzat conducerea spitalului că, folosește aproape toți banii din contractul cu Casa de Asigurări de Sănătate pentru plata salariilor și a sporurilor, iar gradul de ocupare al paturilor din spital este de doar 60%.

„Din contractul cu Casa de Asigurări de Sănătate trebuiau să aibă 70% pentru salarii și 30% pentru utilitățile spitalului. Dar ei și-au dat 99% pentru salarii și sporuri! Iar gradul de ocupare al paturilor din spital e 60%. Pentru adresabilitatea scăzută, poate că și serviciile sunt de vină!”, a precizat primarul Francisc Boldea.

În opinia edilului lugojean, soluția pentru rezolvarea problemelor spitalului ar fi „dimensionarea personalului în concordanță cu numărul de ocupare a paturilor”.

Chiar dacă managementul spitalului nu este pe placul primarului, Francisc Boldea a convocat luni, 12 august, de la ora 14, Consiliul Local Lugoj într-o ședință extraordinară, propunând rectificarea bugetului local și alocarea banilor pentru ca spitalul să își poată achita datoria către furnizorul de oxigen.

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.