Florin Iovescu, director „Meridian 22”: „Viitorul acestei societăți, care aparține lugojenilor, este condiționat de procesele investiționale, care trebuie să fie consistente”

Pentru societatea „Meridian 22”, anul 2019 a fost unul cu multe incertitudini, legate în special de obținerea licenței de operator apă-canal, care a fost primită însă, după eforturi susținute, la început lunii decembrie.

„Balonul de oxigen”, primit în ajunul Crăciunului, oferă conducerii societății posibilitatea de a privi cu încredere spre viitor și de a-și  propune, pentru 2020, un program de investiții prin care să reducă pierderile cauzate de numeroasele avarii. Și, dacă se va obține și sprijinul administrației locale, se poate pune în practică programul investițional care vizează implementarea unui program informatic pentru plata facturilor on-line, realizarea de noi foraje de apă, achiziția de noi generatoare și pompe, contorizarea scărilor de bloc, precum și punerea în funcțiune a treptei chimice și a celei biologice de la Stația de epurare de la Jabăr.

„În prezent, societatea este în faza de implementare a unui sistem informatic pentru plata facturilor. Va fi ca o interfață între noi și utilizatorii noștri, în sensul că acum am făcut primii pași prin listarea facturilor cu cod de bare. Am cumpărat imprimante performante și aparate de împlicuire, care ne dau posibilitatea de a trimite toate facturile de apă și canal către consumatorii finali. E un mare pas înainte!”, a anunțat Florin Iovescu, directorul SC „Meridian 22”, menționând că societatea lugojeană nu va face un contract cu Poșta Română, livrarea facturilor urmând să fie făcută de către angajații societății, de la compartimentul comercial.

„Sunt undeva la 7.000 de facturi către utilizatorii de la case, iar la blocuri avem contracte individuale cu circa 5.000 de lugojeni, plus încă circa 600 de persoane juridice, iar ca asociații avem un număr de 540 de facturi. Implementarea acestui sistem informatic este un pas în față, pentru ca oamenii să-și poată efectua plățile și on-line, de acasă și să scurteze timpul care se pierde la noi în casierie. Acest contract este încheiat cu firma Telekom pe o valoare de circa 70.000 de euro și am reușit să facem acest contract pe o perioadă de trei ani, chiar dacă resursele noastre sunt limitate, iar valoarea este mare”, a precizat Florin Iovescu.

Directorul societății lugojene a mai declarat că viitorul SC „Meridian 22” este condiționat de procesele investiționale, care trebuie să fie consistente, având în vedere numeroasele avarii care, în prezent, consumă foarte multe resurse financiare.

„Ne gândim la viitor, dar avem o serie foarte mare de vulnerabilități. Foarte multe resurse financiare sunt înghițite de avariile zilnice pe care le avem. Nu este zi să nu avem trei avarii, care consumă foarte multe resurse de combustibil, de manoperă, piese care trebuie achiziționate și multe altele. Viitorul acestei societăți, care aparține lugojenilor, este condiționat de procesele investiționale, care trebuie să fie consistente. Vorbim aici de darea în folosință a noi foraje, achiziția de noi generatoare, precum și a unor pompe verticale de 90 de kilowați, care să conducă la reducerea consumului de energie electrică. Acum plătim în medie câte 185.000 de lei lunar către Enel Energie, iar prin achiziționarea de pompe noi se poate diminua consumul cu circa 20%. De asemenea, ne este foarte necesară și o vidanjă nouă, dar și întreținerea sistemului de livrare a apei în stare de funcționare prin alocarea unor surse financiare importante pentru branșamente la noua rețea de apă. Este o condiție stringentă realizarea branșamentelor, pentru a putea anula rețeaua veche, care generează costuri importante cu întreținerea. În 2020 vom continua să facem facturarea pe branșament, la scările de bloc. În cursul anului trecut s-a început un proiect pilot prin care s-au achiziționat, din surse proprii, 102 contoare cu comandă la distanță pentru scările de bloc. Astfel am montat, în cartierul Ștrand, 31 de astfel de contoare inteligente și s-a descoperit o diferență de peste 400 de metri cubi de apă consumată, față de citirile date lunar de către asociații și de consumatorii cu contracte individuale. Dacă punem câte scări de bloc sunt, se pot obține aproape 50.000 de lei lunar, fără TVA, iar contorizarea s-ar amortiza singură. Restul de 71 de contoare, din cele achiziționate, vor fi montate în cartierul Micro III și pe Splaiul 1 Decembrie. De asemenea, vrem ca prin resurse proprii să mai dotăm încă 250 de scări de bloc cu contoare noi. Investițiile sunt necesare, pentru că fără un plan serios de măsuri coerente și concrete societatea „Meridian 22” nu va putea să supraviețuiască pe piața livrării apei. Depinde doar de noi, lugojenii…”, a declarat Florin Iovescu.

Directorul societății „Meridian 22” a mai lansat o soluție pentru implementarea programului de investiții și păstrarea acestei societăți, care aparține lugojenilor: introducerea unei cote de dezvoltare în tariful la apă.

„Această cotă de dezvoltare este practicată de Aquatim. Dacă se dorește, putem să mergem și noi pe această variantă, care implică o majorare a tarifului. Este vorba de 20-30 de bani/metru cub de apă, care se vor aduna de la consumatori și vor fi strict controlați și utilizați printr-un cont separat doar pentru investiții. În acest moment, „Meridian 22” are un preț de 5,70 lei, inclusiv TVA, iar Aquatim are cu 2 lei mai mult decât noi. La Lugoj, chiar dacă „Meridian 22” va introduce această cotă de dezvoltare, prețul va fi mult inferior decât cel practicat de Aquatim, care a prevăzut pentru 2021 și 2022, conform strategiei lor de dezvoltare, măriri de preț de 15% în fiecare an și o să ajungă undeva la 9-10 lei/metru cub, iar noi, chiar și prin introducerea cotei de dezvoltare nu o să depășim prețul de 7 lei/metru cub, pe care Aquatim îl are acum. Dar, repet, pentru „Meridian 22” investițiile sunt necesare pentru a putea supraviețui și pentru a putea livra apă la parametri de calitate superioară. Depinde doar de lugojeni dacă doresc ca această societate să rămână operator al rețelelor de apă și canalizare în Lugoj și de a nu se repeta situația societății Salprest cu Retim-ul”, a mai menționat Florin Iovescu, directorul SC „Meridian 22”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.