Consilierii lugojeni independenți au o nouă inițiativă privind eliminarea taxei de depozitare a deșeurilor

Consilieri lugojeni independenți Marius Martinescu și Liviu Brândușoni au solicitat, la sfârșitul lunii aprilie, Consiliului de administrație al societății „Salprest”, „abrogarea în regim de urgență” a hotărârii nr.5/17.02.2017, prin care a fost aprobată plata taxei de 80 lei/tonă pentru toată cantitatea de deșeuri preluată pentru depozitare de către administratorul deponeului de la Ghizela – societatea Retim Ecologic Service SA.

Consilierii lugojeni consideră că hotărârea adoptată de membrii Consiliului de administrație al societății „Salprest” „nu are suport în legislație”, pentru că „nu există prevedere legală care să permită transferul obligației de plată a taxei de depozitare către Fondul pentru mediu, de la administratorul deponeului (obligat acum la plată prin aplicarea legislației) către firmele de salubrizare și de acestea mai departe către clienții persoane fizice sau persoane juridice”.

„La sfârșitul lunii aprilie am atenționat, în scris, membrii Consiliului de administratie al SC Salprest SA că au hotărât, fără o bază legală, ca lugojenii să plătească 11,72 lei/mc pentru “depozitare deșeuri conform OUG 196/2005” pentru luna ianuarie, respectiv 12,03 lei/mc pentru februarie. La o lună după demersul nostru, cei din Salprest au catadicsit să ne răspundă. Textul răspunsului primit nu a fost capabil să indice cadrul legal care a stat la baza hotărârii nr.5/17.02.2017, prin care lugojenii sunt obligați să plătească o taxă pe care legea nu îi obliga să o facă”, a anunțat Marius Martinescu.

Consilierul lugojean a precizat că, în răspunsul primit se menționează: “Consiliul de administrație al SC “Salprest“ SA a considerat pertinentă încasarea taxei de la utilizatorii serviciului de salubrizare, însă, până la clarificarea legislativă anunțată de guvern nu va vira aceste sume către SC Retim Ecologic Service SA. Această soluție permite, deopotrivă, evitarea acumulării unor sume mai mari de bani pe care ar trebui să le achite utilizatorii serviciului de salubrizare dacă obligația de plată a taxei va fi stabilită în sarcina lor sau returnarea rapidă a banilor, dacă obligația de plată a taxei va fi stabilită în sarcina operatorului”.

La începutul acestei săptămâni, consilierii Marius Martinescu și Liviu Brândușoni au solicitat suplimentarea ordinii de zi a ședinței Consiliului Local Lugoj de joi, 22 iunie, cu un nou proiect de hotărâre pe care l-au inițiat, demers care are drept scop „corectarea unui abuz al Consiliului de administrație al societății <Salprest>”. Proiectul prevede „anularea Hotărârii nr.5/17.02.2017 a Consiliului de administrație al societății <Salprest> și restituirea sumelor încasate către persoanele fizice și juridice din municipiul Lugoj”.

Proiectul are trei articole, în care se solicită:

  • anularea hotărârii nr. 5/17.02.2017 a Consiliului de administrație al societății “Salprest”;
  • restituirea sumelor încasate, prin hotărârea nr. 5/17.02.2017, către persoanele fizice și juridice din Lugoj (cu termen de aplicare de 30 de zile de la intrarea în vigoare a hotărârii);
  • inițierea de către Consiliul de administrație al SC Salprest SA a demersurilor legale în vederea recuperării sumelor achitate către SC Retim Ecologic Service SA, prin facturarea fără bază legală a taxei de mediu de 80 de lei/tona de deșeu depozitat din partea SC Salprest SA (cu termen de începere a demersurilor – imediat).

Marius Martinescu a anunțat că, în cazul în care proiectul de hotărâre nu va fi introdus pe ordinea de zi a următoarei ședințe a Consiliului Local Lugoj sau dacă nu va fi aprobat, cei doi consilieri lugojeni independenți vor ataca în contencios administrativ hotărârea nr. 5/17.02.2017 a Consiliului de administrație al SC Salprest SA și vor solicita abrogarea în regim de urgență a acestei hotărâri “care nu respectă cadrul legal”.

Distribuie, dacă ți-a plăcut:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *