Bilanț cutremurător: 31 de morți și 81 de răniți grav, pe șoselele din Timiș

Analiza riscului rutier pe raza de competență a Inspectoratului de Poliție Județean Timiş, în perioada 1 ianuarie – 31 mai 2018, a fost principala temă a ședinței Autorității Teritoriale de Ordine Publică, desfășurată la sediul Asociaţiei Internaţionale a Poliţiştilor, Regiunea 1 Timiș (Giarmata).

Analiza dinamicii accidentelor rutiere grave înregistrate în primele cinci luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară a anului 2017, relevă un  trend descendent, atât în ceea ce privește numărul de accidente grave înregistrate (-23,25%), cât şi în ceea ce priveşte numărul de persoane rănite grav (-20,98%),  şi un uşor trend ascendent în ceea ce priveşte numărul persoanelor decedate ca urmare a unor accidente rutiere (+7,46%).

În mediul urban s-au produs 33 de accidente (38,37% din numărul total al accidentelor rutiere grave) cu 7 persoane decedate şi 27 persoane rănite grav, în mediul rural au avut loc 20 de accidente (23,25% din numărul total al accidentelor rutiere grave) cu 6 persoane decedate şi 15 persoane rănite grav, iar în afara localităţilor s-au produs 33 de accidente (38,37%) cu 18 persoane decedate şi 39 persoane rănite grav.

ATOP Timiș a recomandat intensificarea controalelor pe întreaga rețea de drumuri din Timiș, în special pe drumurile județene, unde au fost înregistrate creșteri ale încălcării regimului legal de viteză, fapt ce a determinat ca în urma a 16 accidente rutiere, 7 persoane să fie decedate. Reprezentantul Inspectoratului de Poliție Județean Timiș a subliniat că principalele cauze ale producerii accidentelor rutiere grave, în primele cinci luni ale anului au fost:

  • Indisciplina pietonală (17 accidente, cu 8 persoane decedate şi 10 persoane rănite grav), adică 19,76% din totalul accidentelor rutiere grave;
  • Neacordare prioritate pietoni (12 accidente, cu 1 persoană decedată şi 11 persoane rănite grav), reprezentând 13,95% din nr. total al accidentelor rutiere grave;
  • Neacordare prioritate vehicule (10 accidente, cu 2 persoane decedate şi 12 persoane rănite grav), reprezentând 11,62% din nr. total al accidentelor rutiere grave.
  • Abateri biciclişti (9 accidente, cu 4 persoane decedate şi 5 persoane rănite grav), reprezentând 10,46% din nr. total al accidentelor rutiere grave.

Evoluţia fenomenului rutier din ultimii ani a marcat în judeţul Timiş o creştere a riscului de producere a accidentelor de circulaţie, în contextul intensificării continue a circulaţiei, ca urmare a creșterii atât a parcului de autovehicule, cât şi a numărului conducătorilor auto şi în condiţiile în care reţeaua rutieră nu a fost suficient îmbunătăţită.

“Sintetizând, datele statistice relevă următoarele: la sfârşitul anului 2010 figurau înmatriculate în judeţul Timiş 203.139 autovehicule, iar la data de 31.12.2017 parcul auto număra 309.678 autovehicule; datele D.R.P.D. Timişoara privind numărătorile de trafic, relevă o dublare a mediei zilnice anuale a numărului de autovehicule care rulează pe drumurile naţional – europene şi pe cele naţionale din judeţul Timiş, iar pentru DN 6 se înregistrează chiar o triplare a numărului de autovehicule pe anumite porţiuni; deschiderea unor tronsoane de autostradă și interconectarea acestora cu autostrăzile din celelalte țări ale Uniunii Europene au generat o redistribuire a traficului rutier pe arterele ce converg către principalele noduri rutiere ale acesteia (Margina, Lugoj, Remetea Mare Giarmata), artere care nu fac față din punct de vedere al capacității de absorbție a valorilor de trafic; municipiul Timişoara s-a conturat ca a doua mare aglomeraţie urbană a României din punct de vedere al performanţelor social-economice înregistrate în ultimele două decenii. Cu toate că suprafaţa municipiului Timişoara reprezintă 1,40 % din suprafaţa judeţului, oraşul concentrează 46% din populaţia totală a acestuia fiind cea mai densă zona locuită din judeţul Timiş (cu o medie de 75,8 locuitori pe km2) și una din cele mai populate la nivel naţional.  Lungimea totală a străzilor Timișoarei este de 582 km, din care 2,65 km – străzi de categoria I (100% modernizate), 56,4 km străzi de categoria II (100% modernizate)  474,3 km străzi de categoria III (74,6% modernizate) si 48,6 km străzi de categoria IV (53% modernizate)”, se arată în raportul IPJ Timiș.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.